Club

AKC/Luma, de koninklijke Antwerpse Korfbal Club, is opgericht op 21 april in 1921 en was hiermee één van de eerste korfbalclubs in België. Sinds lange tijd speelt de eerste ploeg al in de hoogste competite op het veld alsook in de zaal, met uitzondering van het jaar 2012-2013.

De club werd reeds zestienmaal veldkampioen, negen maal zaalkampioen en won elfmaal de Beker van België. De laatste titel dateert van het seizoen 2016-2017 waarbij AKC/Luma zaalkampioen werd..

AKC/Luma is geboren en getogen in het Rivierenhof en is recent verhuisd naar een nieuwe locatie. Om te parkeren met de auto zijn er drie opties: vlakbij het clubhuis in het park, tegenover de kerk op het Cogelsplein of aan het gemeentehuis van Deurne (enkel in het weekend).