Korfball for life
United for ever

AKC/Luma, de Koninklijke Antwerpse Korfbalclub, is opgericht op 21 april 1921 en was hiermee één van de eerste korfbalclubs in België. Vanaf de start, meer dan 100 jaar geleden, is AKC uitgegroeid tot een meer dan succesvolle korfbalvereniging die vanaf de eerste jaren een prominente rol heeft gespeeld bij de uitbouw en de promotie van het Belgisch korfbal.

Onze jeugd heeft altijd een bijzondere plaats ingenomen in onze vereniging. Via tal van evenementen probeert de club een samenhorigheidsgevoel te creëren. Samen met een goede, technische begeleiding moet dit leiden naar mooie resultaten en een goed uitgewerkte basis voor het eerste team, ons uithangbord, ons paradepaardje. Inzetten op jeugdwerking zullen we ook in de toekomst blijven doen. Onze vereniging heeft in deze reeksen altijd meegedaan voor de prijzen zonder dat dit als een hoofddoel werd aanzien. Ervoor zorgen dat de jongeren hun vrije tijd in een gezellige sfeer kunnen doorbrengen is namelijk één van onze hoofddoelen.

Met onze eerste ploeg - de fanions - trachten we steeds op het hoogste niveau mee te strijden voor de prijzen, maar ook aan de andere sportievelingen wordt gedacht.

We beschikken naast onze A- en B-ploeg nog altijd over een groot aantal gewestelijken en recreanten die wekelijks hun partijtje op het veld of in de zaal meepikken om aan gezonde ontspanning te doen. Ook dat is AKC, niet alleen topkorfbal maar ook voeling met zij die op louter recreatief gebied aan sport willen doen.

“De visie van onze vereniging is de beoefening, de bevordering en de verspreiding van de korfbalsport voor jeugd en volwassenen, voor jongens en meisjes in een synergie tussen top- en recreatiesport, waar clubleven en life-time sport centraal staan.”

Zo brengen we de AKC-visie in praktijk: we willen een gezellige familiesport bieden aan onze leden en tegelijkertijd mee tot de absolute Belgische top behoren. Synergie noemt men dat.